måndag 6 oktober 2008

Ångest och åter ångest

Försökte sova i lördags. Helt plötsligt fick jag sån sjuk ångest över min helgtur. Jag vill verkligen inte. Jag ska vara där med 7 personer jag inte pratar med och skulle inte umgås med dem för alla pengar i världen. Jag fattar inte hur skolan tänker. Hur i hela friden kan skolan sätta en person på en helg men massa folk man inte ens pratar med. Fattar dem inte att man mår dåligt av att man kanske får sitta hela helgen alldeles själv och lyssna på sina egna tankar. Fattar de inte att man kan må psykiskt dåligt av det?
Nej tydligen inte, för då hade de inte gjort så här.
Jag tänker inte vara här den helgen.
Jag tänker byta helg, protestera och säga att ni kan inte tvinga mig.
För det kan dem inte. Sätta mig på en anna helg, det kan dem, men inte tvinga mig att vara här en helg med dem där människorna.

Inga kommentarer: